Financijska pismenost

Financijska pismenost u Hrvatskoj udruzi banaka (HUB) postala je jedna od strateških tema još 2006. godine. Sve do 2012. godine Udruga je s bankama članicama provodila besplatne radionice za građane o upravljanju osobnim financijama, koje je pohađalo oko 1.600 građana u više hrvatskih gradova, a objavljen je i e-learning materijal „Kako uskladiti primanja i troškove?“.

Tijekom godina HUB je u suradnji s vanjskim partnerima osmislio niz aktivnosti i producirao sadržaje iz područja financijske edukacije kao što su e-natječaj i program „Online plaćanja“ i „Financijski vodič za mlade“, obrazovni materijal namijenjen i nastavnicima i roditeljima.

HUB redovito obilježava Dan štednje, informira javnost o aktualnim temama iz bankarstva i ekonomije, promiče teme o sigurnosti na internetu s posebnim fokusom na internet plaćanja i prevenciju prijevara.

Udruga je pokrenula inicijativu obilježavanja Svjetskog tjedna novca u Hrvatskoj, koji se prvi put održao 2014. godine. Od 2015. godine u istome tjednu obilježava se i Europski tjedan novca u koordinaciji Europske bankovne federacije (EBF), čiji je HUB član. Godine 2018. prvi put održao se i Europski kviz o novcu, natjecanje na online Kahoot! platformi, u kojemu je u Hrvatskoj sudjelovalo oko 1.500 učenika iz 146 osnovnih i srednjih škola.

Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 29. siječnja 2015. godine usvojila Zaključak kojim se prihvaća Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine (Narodne novine, broj 11/15). Ciljevi Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača su razvoj kvalitete, povećanje kanala distribucije, ali i provođenje već poznatih i učinkovitih aktivnosti te zajedničko djelovanje svih dionika u svrhu stvaranja financijski opismenjenog stanovništva, a obuhvaća građane svih dobnih skupina u Republici Hrvatskoj. HUB je član Operativne radne skupine koju vodi Ministarstvo financija.

Godine 2018. HUB je supotpisao Sporazum o suradnji na unapređenju financijske pismenosti potrošača u Republici Hrvatskoj.

 

 

Konferencija ''Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska'' je otvorila važna pitanja hrvatskog obrazovnog sustava

29-10-2018
Zagreb, 28. svibnja 2018.- U prostoru Obrtničke komore Zagreb je održana konferencija ''Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska'' na kojoj su se otvorila najvažnija pitanja i teme hrvatskog obrazovnog sustava. Konferenciju je organizirala medijska kuća 24sata treću godinu za redom te je to prva konferencija o obrazovanju koja na jednom mjestu okuplja sve interesne skupine vezane za obrazovanje – ministarstva, veleposlanstva, znanstvenike, profesore, studente te poduzetnike.

Pobjednički tim iz Šibenika u Bruxellesu na finalnom natjecanju Europski kviz o novcu

29-10-2018
Zagreb, 7. svibnja 2018. – Učenici Gimnazije Antuna Vrančića iz Šibenika, Niko Perica i Roko Petković, putuju u Bruxelles gdje će sudjelovati na finalnom natjecanju kviza znanja o novcu. Europski kviz o novcu održao se u 27 europskih država, a sudjelovalo je više od 41,300 učenika.

Pobjednici Europskog kviza o novcu u Hrvatskoj su učenici 1. razreda Gimnazije Antuna Vrančića iz Šibenika

29-10-2018
Zagreb, 20. ožujka 2018. – Učenici Marko Čubrić, Niko Perica, Roko Petković i Bruno Petković iz 1. a razreda Gimnazije Antuna Vrančića iz Šibenika pobjednici su prvog nacionalnog natjecanja Europskog kviza o novcu koji se održao prošlog petka putem online Kahoot! Platforme i YouTube kanala.

Europski kviz o novcu 2018.

29-10-2018

emq

 

Europski kviz o novcu 2018. – prvi put u Hrvatskoj i Europi

Hrvatska udruga banaka u suradnji s Institutom za financijsku pismenost Štedopis i uz podršku Agencije za odgoj i obrazovanje Republike Hrvatske ove godine uoči Europskog tjedna novca organizira „Europski kviz o novcu“ (eng. European Money Quiz), online natjecanje za timove učenika od 13 do 15 godina.

Završio natječaj „Online plaćanja“: Mladi najbolje znali kako se zaštiti u online kupnji, a žele učiti o ulaganjima, o porezima te o utjecaju marketinga na potrošnju

29-10-2018
Na temelju anlize točnih odgovora, mladi su najviše naučili kako razlikovati lažne od sigurnih stranica na internetu, kako prepoznati lažne online ponude i oglase, kako se zaštiti od prijevara i rizika pri online plaćanju te koja su njihova potrošačka prava u online trgovini. Istovremeno, prema netočnim odgovorima, mladima su još uvijek nedovoljno jasni osnovni financijski proizvodi kao što su debitna kartica i dopušteno prekoračenje na tekućem računu. Nije im u najvećoj mjeri ni jasna razlika između potreba i mogućnosti, što je osnova za odgovorno upravljanje svojim novcem.

Započeo European Money Week: Online predavanjima i radionicama, educiramo više od 7.000 mladih

29-10-2018
U Europi financijska pismenost mladih je bolja u onim zemljama gdje je uspostavljen sustavni obrazovni program namijenjen financijskoj pismenosti i zato ga što prije moramo uspostaviti i u Hrvatskoj, kako bi sve ostale programe koje provodi HUB i druga udruženja bili dodatna praktična nadopuna svakodnevnom učenju“, izjavio je direktor Hrvatske udruge banaka Zdenko Adrović u povodu obilježavanja Europskog tjedna novca.

Europski tjedan novca 2016.: HUB izradio Financijski vodič za mlade

29-10-2018
U Hrvatskoj je započelo obilježavanje Svjetskog i Europskog tjedna novca koje će trajati do 18. ožujka 2016. godine. HUB je ove godine izradio Financijski vodič za mlade, edukativni materijal koji mladima pruža informacije za lakše upravljanje financijama na važnim životnim prekretnicama poput odlaska na fakultet, prvog zapošljavanja, kupovine kuće ili automobila, vjenčanja, rođenja djeteta ili odlaska u mirovinu